QAFQAZIN MAŞIN BAZARI (“İmkanlar və problemlər” silsiləsindən)
24-05-2024 [12:31]
Qalib ARİF
***
Dostlar, məni narahat edən bəzi məsələləri oxucularla bölüşmək, öz təkliflərimi vermək istəyirəm.
Bir az cavan, yəni “duza gedən” vaxtlarımda mən bu cür məsələləri mütəmadi olaraq mətbuata çıxarırdım, düşünürdüm ki, kimsə oxuyar, bir tədbir görər. Amma gec də olsa başa düşdüm ki, bizdə heç kim heç kimin kitabını oxumur, oxuyanı da yazının dadı yox, yazanın adı maraqlandırır. Yəni ki, mən milli maraq kəsb edən böyük bir problem qaldırsam da, heç kim ona əhəmiyyət verməyəcək. Amma sıradan olan bir deputat yeraltı keçiddə qarğıdalı satıb millətə “ziyan vuran” uşağı qovmağı tələb edərsə, “millətin qeyrətin çəkən” şəxslər dərhal ora yüyürəcək, uşağı “linç” edəcək...
Məsələ ondadır ki, mən gənc yaşlarımdan yaxşı maşın azarkeşiyəm. Yox, mən maşın allmağın və satmağın azarkeşi deyiləm - buna nə həvəsim, nə də imkanım var. Mən maşın bazarlarını internetdə izləyirəm, Almaniyanın, Amerikanın, Yaponiyanın, Rusiyanın, Gürcüstanın, hətta İranın və Ermənistanın maşın bazarlarına girirəm, baxıram. Hansı maşın harda neçəyədir, hansı maşın dəbdədir, daha çox alınan hansıdır, ən ucuz, ən baha maşın bazarı hardadır və s. Məsələn, Kovidə qədər postsovet məkanında ən çov dəbdə olan krossover BMW X5, sedan isə Toyota Gamry idi. Məlum olduğu kimi, son vaxtlara qədər Qafqazın, az qala bütün postsovet məkanının ən ucuz maşın bazarları Gürcüstanda (Batumidə Avtobazar və Rustavidə Avtopapa) yerləşirdi. Bunun səbəblər çox idi: Avropadan Gürcüstana dəniz yolunun olması, Gürcüstanda monopoliyanın aradan qaldırılması, gömrük rüsumlarının normal olması və s...
Qeyd etmək lazımdır ki, maşın bazarının yaxın olması Azərbaycanda da bir çoxlarının işinə yarayırdı. Məlum maşın dilerləri hətta 100 faizə işləyirdilər. Məsələn, 10 ilin X5-ni Rustavidə 10 min dollara alır, Bakıda 30 minə (10 min də gömrük rüsumuna gedirdi) satırdılar. Qiymətlərin Bakıda bu qədər baha olması sərt monopoliyanın, yüksək gömrük rüsumlarının olmasından və dolların ucuzluğundan irəli gəlirdi. Amma 2014-cü ildə Azərbaycanda dolların iki dəfə bahalaşması ilə bu bazar bağlandı. Eyni zamanda, Gürcüstan avtomobil bazarları da öz cazibəsini itirməyə başladı. Məsələ ondadır ki, gürcü avtomobil dilerləri bütün dünyada ad çıxarmış dələduzlardır. Bunlardan nəinki maşın, hətta təkər də almaq olmaz. Təsəvvür edin ki, gürcülər Avropada çıxdaş olunaraq ikiyə bölünən, Amerikada aylarla su altında qalan (qasırğalar zamanı) avtomobilləri su qiymətinə Gürcüstana gətirir, kosmetik təmir edir və od qiymətinə azəri qardaşlarına satırlar...
Və nəhayət keçək mətləbə, məni narahat edən məsələyə. Gürcüstan bazarlarının öz əhəmiyyətini itirməyi fonunda Ermənistanın avtomobil bazarları bütün postsovet məkanında populyarlaşmaqdadır. Sadəcə olaraq, kovid dövründə müvəqqəti fasilə yaranmışdı. Artıq Rusiyanın maşın dilerləri avtomobilləri Gürcüstandan yox, Ermənistandan gətirməyə üstünlük verirlər. Qeyd etmək lazımdır ki, Moskva - Yerevan təyyarə biletinin qiyməti, hətta Moskva - Tiflisdən də ucuzdur, otellər və motellər də çox sərfəlidir. Erməni avtomobil dilerləri də gürcülərdən fərqli olaraq, daha düzgün adamlardır (yeri gəlmişkən, məhz bu səbəbdən bizim Rusiyadakı soydaşlar gürcülərlə işləmirlər, ermənilərə üstünlük verirlər). Təsəvvür edin, Moskvadan Yerevana gələn rus diller cəmi 200-300 dollar (yol pulu, yer pulu, gömrük pulu və s.) xərcləyərək Yerevandan avtomobili Rusiyaya gətirir, burda da 200-300 dollar xərc çəkərək, gömrükdən keçirir. Bizdə iisə yalnız gömrükdən keçirmək üçün maşının qiyməti qədər rəsmi və qeyri-rəsmi rüsum tələb olunur.
Beləliklə, biz bilərəkdən, ya bilməyərəkdən, Ermənistanın Rusiyanın yeni maşın bazarına çevrilməsinə imkan yaradırıq. Bu isə ildə 10 milyonlarla, gələcəkdə 100 milyonlarla valyuta deməkdir. Mən Yerevanın maşın bazarına İran və Orta Asiya avtomobil dilerlərinin üz tutaçağçını da istisna etmirəm. Axı, ticarət su kimi bir şeydir, harda çökək (oxu: ucuz qiymət) varsa, ora axır. Məni narahat edən də budur: həmin avtomobil bazarını Azərbaycanda yaratmaq olmazmı?! Axı, Ermənistandan fərqli olaraq, Azərbaycandan Rusiyaya birbaşa çıxış var. Azərbaycandan Qazaxıstana və Orta Asiyaya da çıxış var, biz o boyda xərc çəkmişik, Ələt Beynəlxalq dəniz limanını tikmişik…
Hazırda Azərbaycanda Qafqazın maşın bazarının yaradılması üçün bütün infrastruktur imkanları var. Amma bizim təyyarə, otel qiymətlərilə, bizim gömrük “rüsumları” ilə Azərbaycana kim gələr, kim burdan avtomobil almaq, aparmaq istəyər?! Üstəlik Azərbaycandan çıxan, girən, turist gətirən quru yollar da bağlıdır. Məhz bu səbəblərdəndir ki, 2023-cü ildə Ermənistana Azərbaycanda 2 dəfə çox – 3.6 milyon turist gəlib. Gürcüstanda isə bu rəqəm Ermənistandan da 2 dəfə çoxdur. Təsəvvür edirsinizmi, Azərbaycanda 2 dəfə kiçik və 10 dəfə kasıb ölkələrdə?!
Düşünürəm ki, Azərbaycanda həyata keçirilən islahatlar bu sahələri də əhatə etməlidir. Azərbaycanda ilk növbədə quru yollar açılmalı, təyyarə biletləri, otel, motel qiymətləri aşağı salınmalı, gömrük rüsumları azaldılmalıdır. Əks halda, 100 milyonlarla valyuta bizim razılığımızla düşmənin cibinə axacaq...
MİA.AZ
Nigeriyada helikopter okeana düşüb - Ölənlər var
Minimum əmək haqqı bu qədər qalxır - Türkiyədə
İsrailin 5 əsgəri Livanda həlak olub - 7 yaralı var
Bu gün sizi nə gözləyir? - BÜRCLƏR
Avropa Liqası: iki qırmızı kart və üç qol - “Qarabağ” "Ayaks"a da "boyun əydi" (VİDEO) - Yenilənib
"EuroHome”in sahibinin çoxbaşlı oyunu: kimdən kimə şikayət qəbul olunub? - Azay Möhnətov və oğlu ilə bağlı şok məlumatlar yayıldı
“Nar” abunəçiləri üçün “NarKredit”dən data kredit xidməti
Bakıda Rus Dram Teatrının 85 yaşlı aktyoru arvadı ilə birgə öldürülüb - (Yenilənib)
Sabah Bakının bəzi ərazilərində qaz olmayacaq
Qərb Gürcüstanı itirmək üzrədir, bəs Ukrayna necə olacaq? - TƏHLİL
İlham Əliyevlə Nikol Paşinyan görüşüb - Kazanda sülh sazişi ilə bağlı təlimat verilib (FOTOLAR, YENİLƏNİB)
Dollar neçəyə olacaq? - Mərkəzi Bank yeni məzənnəni açıqladı
Gözətçi ilə xadimənin nakam sevgisi ölümlə bitdi: əvvəl qızını istədi, daha sonra ... - Sensasiyalı olay
Rayonlarda güclü külək əsəcək - SİYAHI
13 ölkəyə BRICS-in tərəfdaşı statusu verilib - SİYAHI
Prezident İlham Əliyev BRİCS+ formatında mühüm mesajlar verdi, Putin razılaşdı - ÇIXIŞIN TAM MƏTNİ (FOTOLAR, Yenilənib)
"Bu, həqiqətən də sülh müqaviləsinə aparan doğru yoldur" - Putindən Bakı ilə İrəvana mesaj
Qırmızı xətlə axtarılan terrorçu zərərsizləşdirilib - FOTO
Bakıda 37 yaşlı qadın ərinin başını əzərək öldürüb - Yenilənib
Temperatur 4-6 dərəcə enəcək - Xəbərdarlıq
Zaha "Qalatasaray"a geri qaytarılır - İntizamsızlığına görə
Ərdoğan Tatarıstandan geri dönüb
Oktyabrın “Ulduz”u
Qəzzada ölənlərin sayı 43 minə çatır
Ərdoğan Kazanda BRİKS-in toplantısında: "Bu alçaq hücum qətiyyətimizi daha da gücləndirdi"
Ankarada zavoda hücum edənlərdən şəxsiyyəti bəlli oldu - Nazir açıqladı (VİDEO, Yenilənib)
Əməkdar artist: "İndi Xankəndidə universitetdə çalışıram"
İctimai Birlik "ABC-Telecom”u məhkəməyə verib
Sumqayıtda müəssisədə partlayış olub - Yaralılar var
İlham Əliyev Vyetnamın Baş naziri ilə görüşüb - FOTOLAR
Sabah yağış yağacaq
Bu deputatlar Gürcüstana seçkiləri izləməyə gedir - SİYAHI
Azərbaycanda daha bir məhkum həbsdə ölüb
Livanın maşında hərəkət edən hərbçiləri öldürülüb
Prezident İlham Əliyev “Kazan Expo” Beynəlxalq Sərgi Mərkəzinə gəlib
Ankarada FETÖ əməliyyatı: daha 12 nəfər tutulub
"Azərişıq" ASC-nin işçisini "tok" vuraraq öldürüb
Xətainin icra başçısı söküntüyə 1.3 milyon xərcləyir, tikinti şirkətləri isə... - Qalmaqal (VİDEO)
Yasamalda tarixi bina uçmaq təhlükəsiylə üzləşib - FOTOLAR
Zəngilanda bir ton yabanı çətənə bitkisi məhv edilib